10 cara....

waa,,, hari ni merupakan hari 1st kuliah... semalam dapat baju praktikal.. bestnyaaaa..... i like... hm, semalam something happened to my B dan pagi tadi aku rasa sedih dan kecewa sangat dengan diri aku... Sampainya juga hati aku buat dia rasa macam tu.. im so sad n bad,,, wawawawa..... hm, anyway, i beg for forgiveness from him n happily, he still love me in return... dan start on that moment, aku berjanji pada diri aku yang aku xkan buat dia sedih g... hm, actually., itu bukan la perkara yang aku maw cakap disini, p aku maw cita pasal hari pertama d skulah..<tett... walaupun itu kolej, p tetap juga macam skolah, sebab skolah nda pakai uniform.. upps, panjang pla aku merapu rapan ni... hm, hari ni aku sangat2 bersemangat p skulah... heheh... nda taw napa... p apa yang penting....<bukan kerjasama> aku bersemangat hari ni... n i hope so that pasni akan terus2 macam ni... hehehehe.....hm, masa aku tulis post ni... dunia d luar tu sangat2 gelap dan hujan... o ya, tadi pas kelas, aku dengan lysa n mul p TS <bukan Times Sq taw.. pa The Store ja> beli2 barang untuk bilik kami.. hehehe.... hm, aku pun belilah skali... p untuk aku ja la.. kami dah kumpul duit juga kan untuk beli barang bilik..
heheheh..... bajet nda lari taw.... hehe.. jan risaw... skang ni aku taw dah macam mana maw managed aku nya kewangan <means belanja aku la bha> hm.... bila aku fikir2kan.................

cara 1 <tett.. dah mula la buat ayatz.. lalalalal~~>
aku senaraikan dulu barang2 yang aku maw beli 

cara 2
aku pastikan dulu barang tu adalah barang2 yang sangat2 penting bagi aku

cara 3
beli barang ikut keperluan dan bukannya kemahuan

cara 4
tentukan bajet semasa..... <lalala~~>

cara 5
every month kena la simpan duit <which is WAJIB!!!! walaupun 100>

cara 6
jangan keluar selagi tiada keperluan....<aku cuba try test>

cara 7
waktu rehat time 10am-1030am tu, kalaw dah sarapan pagi jangan lah p bazirkan duit untuk makan

cara 8
selagi boleh tahan kelapran tu, cuba tahan <bcoz.. negara kita ni ramai orang mati sebab legih makan dan negara2 miskin pla ramai mati sebab kurang makan... thats why the bcoz..>

cara 9
aku tengah fikir la ni....

cara 10
aku rasa dah tamat.. <heheheheheheh.....;)>

dan..............itulah cara2 aku yang aku akan cuba aplikasikan dalam kehidupan sepanjang d KSKB ni...
cuba dulu baru  taw... kan2.. heheheh....

New Year Coming~~

waaaaa...... rupa2nya dah masuk tahun Baru 2011... dan umur aku dah pun 20... dah dewasa dah.. wa, mengenangkan kembali detik2 belasan tahun memang memori yang paling indah bagi aku.. betul la tu, kita muda hanya sekali.. then sekarang ni pun aku dah dewasa.. dah boleh jadi isteri orang dah pun... <hahahahahah> hm, banyak kenangan yang buatkan aku dewasa dalam menjalani kehidupan kini... terasa macam aku ni bukan lagi booduck2... huahuahua.... <memang pun> now aku mesti thinking of my future... dan apa halatuju hidup aku pas ni... wawawawa.... azam aku tahun ni adalah.....

1-capai pointer 3.5 untuk sem ni n sem depan...
2-jadi bigger loser...<not major loser> ;p
3-jadi seorang yang baik, <tapi tak sampai d pijak kepala>
4-kurangkan kemalasan...
5-less, less n less <in every single way> 
lalalala~~~~

dan saya Liyana Nabila dengan berbesar hatinya merasmikan Tahun Baru 2011..
lalalala~~~


HAPPY NEW YEAR 2011 ALL!!!!!!!!!!!

So Tired!

huahuahua... at last, siap juga kemas bilik ni.. huhuhu...
hm, aku dah sampai dah d KSKB sg Buloh ni... at that moment, maka, bermulalah semula kerjaya aku sebagai pelajar... huhuhu... hm, semalam flight sampai jam 10 malam... itu ini aku p bus stand jam 2230.... setibanya d busstand, aku naik bas la, xkan la maw naik helikopter pla kan... logik la sikit... aku ambil bus ke KL sentral.. o ya, time OTW maw p bas stand tu kan, aku jumpa dengan budak KSKB juga.. dia ambil kos Farmasi.. dia sem 3 sekarang.. dia dari sawak.. kamek gitu.. hihiihhi... hm, then dengan dia la aku naik bus p KL Sentral.. pas tu setibanya d KL Sentral aku sendiri naik teksi p kolej.. OMG~~ Allah ja taw macam mana perasaan takut aku pada masa tu.. huhuhu... tapi alhamdulillah dengan doa dan semangat, dan kebaikan pacik teksi tu then aku dengan selamatnya menjejakkan kaki ke bumi KSKB Sg Buloh... wawawa.... jam 200 pagi aku samapai p asrama ni.. Penat, pening, lelah, malas, eee.. semualah ada..... hm, pastu aku angkat beg naik p aras 5 blok D..waaaaaa...... tinggi ooo..... then sampai ja d bilik rehat tu aku terus call orang2 yang tersayang.. hehehe.... hm, sedih rasanya mengingatkan kampung yang jauh d pandangan mata... p apakan daya, nasib membuang aku d negeri orang untuk mengambil ilmu d sini dan membawanya semula pulang ke negeri tercinta... apa2 pun, life must go on deaar Bellaa~~ tadi pagi, jam 9 pagi lagi aku dengan Mul n Lysa n Mun dah terpacak seperti tugu negara d depan pejabat asrama... <cuba bayangkan... macam mana la tu ar.. hahahahahaha> hm, tunggu punya tungggu punya tunggu punya tunggu punya tunggu... last2 kami dapat kunci dorm pada jam 1 petang.... waaaaaaaa,,,,, ber'blister' oo kami urang punya kaki tunggu sana...<trepp ja> bulih2 ni kami d bagi dorm... baru tu 1 bilik dengan c nong n halimah.. wawawa.... kami nda mau.... T_T then, kami ambil keputusan n kata sepakat yang kami ndak maw sebilik dengan durang... whatever happened.. hui... skeaping bha aku.. hehehehe... hm, kami kerjakan bikil ni habis2an... 1 katil d rombak... 1 almari d kick out da. sampah sarap op kos kami kaC bersih.... ingat senang ka???? punya lah.... sampai kering o aku nya kulit tangan... gara2 deal dengan habukx.... then kami siap semuanya pada jam 7 malam.... then kami rehat2 jap, jam 7setengah kami 4orang p mandi.. hehehe... <tetttt> p lain2 kubikel la bha... hm, then baru rasa fresh skang ni waaa.... huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu..............................................................