10 cara....

waa,,, hari ni merupakan hari 1st kuliah... semalam dapat baju praktikal.. bestnyaaaa..... i like... hm, semalam something happened to my B dan pagi tadi aku rasa sedih dan kecewa sangat dengan diri aku... Sampainya juga hati aku buat dia rasa macam tu.. im so sad n bad,,, wawawawa..... hm, anyway, i beg for forgiveness from him n happily, he still love me in return... dan start on that moment, aku berjanji pada diri aku yang aku xkan buat dia sedih g... hm, actually., itu bukan la perkara yang aku maw cakap disini, p aku maw cita pasal hari pertama d skulah..<tett... walaupun itu kolej, p tetap juga macam skolah, sebab skolah nda pakai uniform.. upps, panjang pla aku merapu rapan ni... hm, hari ni aku sangat2 bersemangat p skulah... heheh... nda taw napa... p apa yang penting....<bukan kerjasama> aku bersemangat hari ni... n i hope so that pasni akan terus2 macam ni... hehehehe.....hm, masa aku tulis post ni... dunia d luar tu sangat2 gelap dan hujan... o ya, tadi pas kelas, aku dengan lysa n mul p TS <bukan Times Sq taw.. pa The Store ja> beli2 barang untuk bilik kami.. hehehe.... hm, aku pun belilah skali... p untuk aku ja la.. kami dah kumpul duit juga kan untuk beli barang bilik..
heheheh..... bajet nda lari taw.... hehe.. jan risaw... skang ni aku taw dah macam mana maw managed aku nya kewangan <means belanja aku la bha> hm.... bila aku fikir2kan.................

cara 1 <tett.. dah mula la buat ayatz.. lalalalal~~>
aku senaraikan dulu barang2 yang aku maw beli 

cara 2
aku pastikan dulu barang tu adalah barang2 yang sangat2 penting bagi aku

cara 3
beli barang ikut keperluan dan bukannya kemahuan

cara 4
tentukan bajet semasa..... <lalala~~>

cara 5
every month kena la simpan duit <which is WAJIB!!!! walaupun 100>

cara 6
jangan keluar selagi tiada keperluan....<aku cuba try test>

cara 7
waktu rehat time 10am-1030am tu, kalaw dah sarapan pagi jangan lah p bazirkan duit untuk makan

cara 8
selagi boleh tahan kelapran tu, cuba tahan <bcoz.. negara kita ni ramai orang mati sebab legih makan dan negara2 miskin pla ramai mati sebab kurang makan... thats why the bcoz..>

cara 9
aku tengah fikir la ni....

cara 10
aku rasa dah tamat.. <heheheheheheh.....;)>

dan..............itulah cara2 aku yang aku akan cuba aplikasikan dalam kehidupan sepanjang d KSKB ni...
cuba dulu baru  taw... kan2.. heheheh....

0 Ahli Parlimen:

Post a Comment